Widzisz usterkę w kodzie i wiesz, jak można go ulepszyć? Nie masz pewności, jak rozumieć jakąś fabularną kwestię? Nie bój się zapytać, postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko i wnikliwie.
Chętnie przyjmiemy pomoc od osób, które fascynują się klimatem książek G. Martina i miałyby ochotę dodać coś od siebie do fabularnych opisów świata przedstawionego lub mają pomysł na ciekawą modyfikację mechaniki.
Manderly wnoszą o uwzględnienie relacji handlowych między rodami. Może inni leją na to ciepłym, ale dla nas to jednak kluczowe. :D
Czy chodzi o dodatkowe pole w "statystykach" rodu, czy też o coś innego? Na dole opisu jest miejsce na sojusze, można tam wypisać rody, z którymi dzięki wymianie handlowej ma się dobre relacje.
Dodatkowe pole w statystykach brzmi spoko. Żeby po prostu pamiętać, jakie umowy zawierało się z którym rodem, np.
Tyrell - skup kwiatków Dorne - skup piachu Ziemie Burzy - skup chrustu, sprzedaż śniegu
Coś w ten deseń
Jest to dobry pomysł i myślę, że opiekunowie rodów mogą - w granicach rozsądku - zgłosić kilka swoich propozycji odnośnie zmiany w statystykach już teraz. Jeśli chodzi o nawiązywanie takich relacji to mamy nadzieję, że okoliczność spotkania wielu rodzin w Królewskiej Przystani będzie teraz doskonałą motywacją do podjęcia dyskusji o sojuszach nie tylko poprzez małżeństwa, ale i wymianę innego rodzaju korzyści.
Mam pytanie odnośnie rzutów kością w Wielkiej Sali z okazji hołdu. Czy jeżeli w poście odgrywamy również NPC, rzut odnosi się do NPC, czy naszej postaci? A może rodu jako ogółu?
Bardzo proszę o dodanie do sklepiku MG takich itemów jak:
młot bojowy
buzdygan
szybsze wyleczenie nietrwałych obrażeń
Dwie pierwsze rzeczy super, a pod trzecią cóż takiego dokładnie ma się kryć? Jeśli jakieś obrażenia będą trwałe to MG na pewno określi czas rekonwalescencji, a jakieś drobne, które "przydzielicie" sobie w toku rozgrywki, niekoniecznie przy obecności MG, możecie również w fabule leczyć sami. Wiadomo, że złamana kość nie zrośnie się w jeden dzień, ale jeden okres fabularny zawiera w sobie trzy miesiące, więc niewiele może być sytuacji, w których ktoś zostaje wyłączony z rozgrywki całkowicie. Ale oczywiście to jest do przedyskutowania, jeśli rozwiniesz myśl <3
A ja się zgłaszam z gorąca prośbą o umieszczenie w KP rubryczki związanego z rodem matki Przydaje się w momencie ustalania koligacji albo uzmysłowienia sobie sojuszów między rodowych czy myślenia o nawiązaniu nowych, poza tym łatwiej będzie się połapać kto jest czyim kuzynem i ewentualnie zagadać do kogoś jeśli podebrał sobie na przykład matkę z rodu, o którym myślimy.
Bardzo proszę o dodanie do sklepiku MG takich itemów jak:
młot bojowy
buzdygan
szybsze wyleczenie nietrwałych obrażeń
Dwie pierwsze rzeczy super, a pod trzecią cóż takiego dokładnie ma się kryć? Jeśli jakieś obrażenia będą trwałe to MG na pewno określi czas rekonwalescencji, a jakieś drobne, które "przydzielicie" sobie w toku rozgrywki, niekoniecznie przy obecności MG, możecie również w fabule leczyć sami. Wiadomo, że złamana kość nie zrośnie się w jeden dzień, ale jeden okres fabularny zawiera w sobie trzy miesiące, więc niewiele może być sytuacji, w których ktoś zostaje wyłączony z rozgrywki całkowicie. Ale oczywiście to jest do przedyskutowania, jeśli rozwiniesz myśl <3
Zwykle leczenie obrażeń fabularnych to wolna amerykanka, a obecność maestra nie zawsze jest możliwa, ale skoro MG będzie czuwał nad procesem, to problem rozwiązany, dziękuję za odpowiedź. <3
Punkty Umiejętności możliwe do zdobycia Rozwijanie umiejętności w wątku - 10 PU Zakończony wątek powinien składać się z minimum czterech postów danej postaci, w którym skupia się ona głównie na nauczeniu nowej umiejętności bądź szlifowaniu posiadanej. W jednym kwartale fabularnym można napisać maksymalnie trzy takie wątki.
Przy okazji aktualizowania należności nasunął mi się ten aspekt; 10 PU za jeden wątek (w sumie 30 PU na kwartał) to sporo - wystarczy machnąć trzy nastawione na stricte walkę sesje, żeby z przeciętniaka nagle wskoczyć do ligi największych złodupców królestwa. Myślę, że za wątek powinny być max 2 PU; postać będzie rozwijać się stopniowo, a nie robić przeskoki z poziomu na poziom dzięki jednej sesji. <3
Proponuję to teraz, bo póki co o punkty do umiejek upomniały się tylko dwie osoby, więc można to szybciutko sprostować bez wielkiego kombinowania.
Punkty Umiejętności możliwe do zdobycia Rozwijanie umiejętności w wątku - 10 PU Zakończony wątek powinien składać się z minimum czterech postów danej postaci, w którym skupia się ona głównie na nauczeniu nowej umiejętności bądź szlifowaniu posiadanej. W jednym kwartale fabularnym można napisać maksymalnie trzy takie wątki.
Przy okazji aktualizowania należności nasunął mi się ten aspekt; 10 PU za jeden wątek (w sumie 30 PU na kwartał) to sporo - wystarczy machnąć trzy nastawione na stricte walkę sesje, żeby z przeciętniaka nagle wskoczyć do ligi największych złodupców królestwa. Myślę, że za wątek powinny być max 2 PU; postać będzie rozwijać się stopniowo, a nie robić przeskoki z poziomu na poziom dzięki jednej sesji. <3
Proponuję to teraz, bo póki co o punkty do umiejek upomniały się tylko dwie osoby, więc można to szybciutko sprostować bez wielkiego kombinowania.
Za wątek jest 10PG czyli to za co kupuje się rzeczy. Ale fakt, 10 PU to za dużo za ćwiczenie umiejętności jeśli jest możliwość 3 razy na kwartał. Myślę że przy takiej sumie powinny to być może trzy różne umiejętności.
Punkty Umiejętności możliwe do zdobycia Rozwijanie umiejętności w wątku - 10 PU Zakończony wątek powinien składać się z minimum czterech postów danej postaci, w którym skupia się ona głównie na nauczeniu nowej umiejętności bądź szlifowaniu posiadanej. W jednym kwartale fabularnym można napisać maksymalnie trzy takie wątki.
Przy okazji aktualizowania należności nasunął mi się ten aspekt; 10 PU za jeden wątek (w sumie 30 PU na kwartał) to sporo - wystarczy machnąć trzy nastawione na stricte walkę sesje, żeby z przeciętniaka nagle wskoczyć do ligi największych złodupców królestwa. Myślę, że za wątek powinny być max 2 PU; postać będzie rozwijać się stopniowo, a nie robić przeskoki z poziomu na poziom dzięki jednej sesji. <3
Proponuję to teraz, bo póki co o punkty do umiejek upomniały się tylko dwie osoby, więc można to szybciutko sprostować bez wielkiego kombinowania.
Za wątek jest 10PG czyli to za co kupuje się rzeczy. Ale fakt, 10 PU to za dużo za ćwiczenie umiejętności jeśli jest możliwość 3 razy na kwartał. Myślę że przy takiej sumie powinny to być może trzy różne umiejętności.
Można też by zrobić tak, że po 5 punktów na daną umiejętność. Aby zmniejszyć to, o czym wspomniał Willem i dać pewne zróżnicowanie, o którym napisałaś?
Punkty Umiejętności możliwe do zdobycia Rozwijanie umiejętności w wątku - 10 PU Zakończony wątek powinien składać się z minimum czterech postów danej postaci, w którym skupia się ona głównie na nauczeniu nowej umiejętności bądź szlifowaniu posiadanej. W jednym kwartale fabularnym można napisać maksymalnie trzy takie wątki.
Przy okazji aktualizowania należności nasunął mi się ten aspekt; 10 PU za jeden wątek (w sumie 30 PU na kwartał) to sporo - wystarczy machnąć trzy nastawione na stricte walkę sesje, żeby z przeciętniaka nagle wskoczyć do ligi największych złodupców królestwa. Myślę, że za wątek powinny być max 2 PU; postać będzie rozwijać się stopniowo, a nie robić przeskoki z poziomu na poziom dzięki jednej sesji. <3
Proponuję to teraz, bo póki co o punkty do umiejek upomniały się tylko dwie osoby, więc można to szybciutko sprostować bez wielkiego kombinowania.
Za wątek jest 10PG czyli to za co kupuje się rzeczy. Ale fakt, 10 PU to za dużo za ćwiczenie umiejętności jeśli jest możliwość 3 razy na kwartał. Myślę że przy takiej sumie powinny to być może trzy różne umiejętności.
Można też by zrobić tak, że po 5 punktów na daną umiejętność. Aby zmniejszyć to, o czym wspomniał Willem i dać pewne zróżnicowanie, o którym napisałaś?
Mer dobrze prawi, polać jej! Zmniejszenie liczby PU i zaznaczenie, że każdy z trzech wątków na kwartał powinien rozwijać inną umiejętność powinno załatwić sprawę i nie prowadzić do wykokszenia postaci w ośmiu postach
Czy ilość słów i punktacja za nie dotyczy również gry jako VD? Przyznam szczerze, że jako mg piszę raczej krótkie, rzeczowe posty i nie wiem czy je zgłaszać po zakończeniu gry czy jednak nie :D
Musi być umieszczony i opisany w kronice postaci, punkty przyznawane są na podstawie linku z tejże. Minimum postów na osobę to trzy, a minimum słów - 250.
Ustalenie minimum słów to moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie (a nawet super dobre rozwiązanie), ale może uchylić ten limit przy specyficznym rodzaju rozgrywek? Jak te z MG gdzie chodzi o szybki odpis, a postaci wykonują zaledwie jedną akcję na turę, jak na przykład nasza walka na kopie. Nie mówię oczywiście o wydarzeniach, w których trzeba się jakoś tam wykazać jak np. hołd czy nadchodzący sąd nad Varianem, ale o takich właśnie typowo mechanicznych gdzie rzucamy kośćmi, machamy mieczykami i skupiamy się na akcjach, nie na przemyśleniach postaci i ważniejsze jest tempo odpisu niż jego barwność.
Czy ilość słów i punktacja za nie dotyczy również gry jako VD? Przyznam szczerze, że jako mg piszę raczej krótkie, rzeczowe posty i nie wiem czy je zgłaszać po zakończeniu gry czy jednak nie :D
Nie dotyczy, zaraz to uwzględnimy ;)
Lucerys Targaryen napisał:
Mistrz Gry napisał:
Musi być umieszczony i opisany w kronice postaci, punkty przyznawane są na podstawie linku z tejże. Minimum postów na osobę to trzy, a minimum słów - 250.
Ustalenie minimum słów to moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie (a nawet super dobre rozwiązanie), ale może uchylić ten limit przy specyficznym rodzaju rozgrywek? Jak te z MG gdzie chodzi o szybki odpis, a postaci wykonują zaledwie jedną akcję na turę, jak na przykład nasza walka na kopie. Nie mówię oczywiście o wydarzeniach, w których trzeba się jakoś tam wykazać jak np. hołd czy nadchodzący sąd nad Varianem, ale o takich właśnie typowo mechanicznych gdzie rzucamy kośćmi, machamy mieczykami i skupiamy się na akcjach, nie na przemyśleniach postaci i ważniejsze jest tempo odpisu niż jego barwność.
Masz rację, na początku walki to jeszcze jak Cię mogę, ale po dziesiątej turze z rzędu to już mordęga. Za moment postaramy się to jakoś ładnie ubrać w słowa i też dołożyć do zasad.