Pytania i propozycje
Sro Cze 26, 2019 9:31 pm Pytania i propozycje
Admin
Admin
209
Administracja
https://www.w3schools.com/colors/colors_picker.asp
First topic message reminder :

Pytania i propozycje
Widzisz usterkę w kodzie i wiesz, jak można go ulepszyć? Nie masz pewności, jak rozumieć jakąś fabularną kwestię? Nie bój się zapytać, postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko i wnikliwie.

Chętnie przyjmiemy pomoc od osób, które fascynują się klimatem książek G. Martina i miałyby ochotę dodać coś od siebie do fabularnych opisów świata przedstawionego lub mają pomysł na ciekawą modyfikację mechaniki.




Re: Pytania i propozycje
Sro Sie 07, 2019 11:38 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Petyr Glover napisał:
Zapewne łucznictwo i spostrzegawczość :P

Gdyby to było tak proste! W Umiejętnościach w Strefie MG: https://fortherealm.forumpolish.com/t18-umiejetnosci

Nie ma umiejki łucznictwa Pytania i propozycje - Page 5 3590156391 Wychodzi więc na to, że powinna zostać dodana, co by rozwiać wątpliwości, bo niektórzy mają ją już w zaakceptowanych kartach i coraz więcej osób jest zainteresowana karierą Legolasa. Pytania i propozycje - Page 5 247260629
Re: Pytania i propozycje
Sro Sie 07, 2019 11:41 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
A ja mam prośbę: Czy dałoby radę zmienić coś w kodzie tak (nie wiem, jak to profesjonalnie nazwać), żeby po wciśnięciu "odpowiedz" pojawiło się ładne duże okienko bez samodzielnego powiększania? I do tego: Czy dałoby radę również dodać takie podręczne przy postach opcje jak pogrubienie, kursywa i tak dalej?
Re: Pytania i propozycje
Sro Sie 07, 2019 11:43 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Joyeuse Baratheon napisał:
A ja mam prośbę: Czy dałoby radę zmienić coś w kodzie tak (nie wiem, jak to profesjonalnie nazwać), żeby po wciśnięciu "odpowiedz" pojawiło się ładne duże okienko bez samodzielnego powiększania? I do tego: Czy dałoby radę również dodać takie podręczne przy postach opcje jak pogrubienie, kursywa i tak dalej?

Joy, pewnie korzystasz z Mozilli - niestety na tej przeglądarce okienko odpowiedzi i możliwość używania bbcode w postach nie działa. Na Chrome, Operze i Safari funkcjonuje bez problemu, a wszystkie wspominane przez Ciebie funkcje są dostępne. <3
Re: Pytania i propozycje
Czw Sie 08, 2019 12:48 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Mam pewną propozycję odnośnie mechaniki na turnieju. Po dobie zażartej walki z Aenysem emocje sięgnęły zenitu, a obrażenia praktycznie się nie pojawiły i zdążymy się tam zestarzeć, zanim osiągniemy ilość punktów potrzebną do wygranej. Pytania i propozycje - Page 5 3590156391 Dlatego proponuję w walce na miecze przejść na nieco ostrzejsze naliczanie obrażeń. Do wartości kostki dodać wartość siły i dopiero wtedy dzielić to na dwa; inaczej postacie z dużą wytrzymałością nigdy nie skończą tej tury.
Re: Pytania i propozycje
Czw Sie 08, 2019 1:03 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Walka na kopie a walka konna pewnie bedzie wyglądać inaczej. ( tak zgaduje) nie mniej walka konna to powinny być trzy tury i kto zdobył więcej punktów ten wygrywa.

Poza tym, deklaracja celowania w dany punkt i minusy do trafienia ale w przypadku udanego np gosc spada z konia i 2 punkty.
Jak dla mnie ciekawiej by było gdyby ta mechanika była pod tym względem urozmaicona, a nie do nieprzytomności.
Re: Pytania i propozycje
Pią Sie 09, 2019 10:13 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Arys Swann napisał:
Mam pewną propozycję odnośnie mechaniki na turnieju. Po dobie zażartej walki z Aenysem emocje sięgnęły zenitu, a obrażenia praktycznie się nie pojawiły i zdążymy się tam zestarzeć, zanim osiągniemy ilość punktów potrzebną do wygranej. Pytania i propozycje - Page 5 3590156391 Dlatego proponuję w walce na miecze przejść na nieco ostrzejsze naliczanie obrażeń. Do wartości kostki dodać wartość siły i dopiero wtedy dzielić to na dwa; inaczej postacie z dużą wytrzymałością nigdy nie skończą tej tury.

Ja w sumie podbijam. Już tak biorąc na przykład pojedynek - Aenys/Arys; ich statystyki postaci pod tym względem walki są bardzo podobne, dużo zależy od szczęścia - a postaci mogą tłuc się jeszcze przez kilka stron bez większej utraty punktów. Szczególnie, że mogą unikać swoich ciosów ze względu na rzuty na zwinność.
Myślę, że statystyka siły powinna być odczuwalna w zadawanych ciosach, nawet jeśli fortuna odwróciła się od danego gracza. W końcu właśnie po to postaci dobrych wojowników wrzucają w nie punkty - aby trafiać i zadawać mocne obrażenia. Ktoś wrzucił punkty w ekonomie, alchemie czy zielarstwo, a ktoś inny w te przydatne w walce statystyki.
Więc myślę, że i z punktu widzenia technicznego i logicznego warto byłoby uwzględnić tą statystykę przy obrażeniach.
Po podziale przy różnicy 10 punktów (np. jak u Derricka i Lovella) to zaledwie 5 punktów obrażeń więcej od tych które zadać mogę ja. Oczywiście przy założeniu, że mogę zawsze uniknąć ciosu. A przy różnicy 80 i 30, odczuwalnym będzie, że ta pierwsza postać jest silna i niebezpieczna i tylko przy uśmiechu szczęścia drugiej postaci może się upiec pojedynek. No i nie będzie on trwał wieki, jeśli panu 80 zacięła się kostka i wyrzuca cały czas wartości od 1-30. Zresztą od każdego rzutu odejmuje się tarcze i zbroje, więc też mamy dodatkowe zabezpieczenie.


I w sumie mam też takie pytanie od siebie - w wypadku Derricka i Lovella 90% z 400 to 360. Czyli w momencie gdy przekraczam próg 40 przegrywam pojedynek i już w następnym poście muszę napisać, że tracę przytomność/opadam z sił?
Re: Pytania i propozycje
Pią Sie 09, 2019 10:32 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Też podbijam; to niewiele więcej matmy do ogarnięcia, a walka faktycznie przebiegłaby szybciej i jej wynik byłby choć trochę mniej zależny od kaprysu kostek.

Natomiast odnośnie łucznictwa - nie jestem pewna, czy dodawanie tej umiejętności, jeśli nie ma takich jak walka mieczem czy inną bronią, byłoby sprawiedliwe. Skoro w trakcie rozgrywania walki inną bronią zastępuje się "docelową" umiejętność siłą/zwinnością, to w przypadku łucznictwa sprawdzi się chyba spokojnie podobny schemat jak na turnieju - rzut setką & spostrzegawczość.
Podobnie z kusznictwem.
Niemniej jednak, dla tworzących się postaci, które zamierzają być dobrymi wojownikami, warto byłoby dopisać gdzieś w temacie z umiejętnościami, które umiejętności są potrzebne do walki poszczególną bronią.
Re: Pytania i propozycje
Pią Sie 09, 2019 11:59 pm Re: Pytania i propozycje
Tiengnan Greyjoy
Tiengnan Greyjoy
208
can you tell me the way the story ends?
osiemnaście dni imienia
Delegat Lorda Greyjoya
Królewska Przystań
Żelazne Wyspy
https://fortherealm.forumpolish.com/t241-tiengnan-greyjoy#825
Hej!
Piszę w sprawie modlitwy i generanie mistrzowania. Myślę, że przydaliby się wam MG pomocnicy i tutaj wychodzę z propozycją, bo coś mi się o uszy obiło, że miałyście nieprzyjemności z dostępami z konta. Otóż: Mały Mistrz Gry, który będzie prowadzić zgodnie z Waszymi wytycznymi takie sesje jak turniejowe napieprzanki, pojedynki, labirynty, pozostawiając Wam część najważniejszą, tj. politykę.
Turniejowe walki/labirynty byłyby okazją do przetestowania chętnych graczy, sposobu pisania i oceny sytuacji oraz jak się Wam współpracuje.
Mieliby własne konto bez takich uprawnień, dzięki czemu będziecie pewne, że nic się nie podzieje.

Bo chwilowo wszystko się nawarstwia, macie niezrobioną modlitwę, nowe części turnieju, żelaznym szykuje się audiencja itd. a chciałabym, żeby forko trwało aż usiądę na żelaznym tronie

Wysyłam dużo miłości.
Re: Pytania i propozycje
Sob Sie 10, 2019 11:45 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Pozwolę sobie odpisać z prywatnego konta.

Co do umiejętności łucznictwa to błąd leży po naszej stronie, źle skomunikowałyśmy się między sobą. bo na liście rzeczywiście jej nie ma, a drogą prywatnych wiadomości zezwolone zostało jej użycie, po którym nie nastąpiła edycja tematu. Przed zawodami łuczników kwestia ta zostanie wyjaśniona. Nie planujemy rozdrabniania aktywności na poszczególne talenty (walka na miecze, na kopie, łucznictwo, kusznictwo itd) i dlatego to punkty ze spostrzegawczości będą się wliczać w konkursie.

Joy, uprzedził mnie już Willem, ale sprawa wygląda właśnie tak, na Chrome te opcje śmigają bez problemu.

Jeśli chodzi o mechanikę, ta walka na kopie jest jej idealnym sprawdzianem. I widzimy już, że coś nie gra (i mniej więcej co) dlatego zmiany oczywiście nastąpią. Dziękuję za Wasze sugestie, rozważę je i najprawdopodobniej będą miały swoje odzwierciedlenie w nadchodzących aktualizacjach. Żeby było fair, pierwszą rundę dokończymy wszyscy na takich samych zasadach.

Lucerys, zbliżając się do 40 MG będzie zaznaczał w postach stan zdrowia i niestety tak, po spadku poniżej tej wartości będzie istniała możliwość napisania ostatniego postu przed utratą przytomności.

Tiengnan, dziękuję za wsparcie; rzeczywistość wygląda tak, że wakacyjne rozjazdy, urlopy oraz poprawki sprawiają, że chwilowo staram się ogarnąć wszystko sama, a przy chęci prowadzenia życia prywatnego tak naprawdę tracę na tym i ja i Wy. Podjęłam się obowiązku prowadzenia forum i absolutnie nie zamierzam z niego rezygnować, jednak przy takiej ilości osób oraz planowanych wydarzeń przyjęcie dodatkowej pomocy wydaje się być jedynym logicznym rozwiązaniem. Dobrze słyszałaś, miałam niemiłe doświadczenie z passami do kont, jednak wyjście z poszukiwaniem Mistrzów Gry nie musi wcale oznaczać zaraz dostępu do panelu dla wszystkich, także jest to kwestia nagląca i stosowne ogłoszenie pojawi się maksymalnie jutro wieczorem ;)


Re: Pytania i propozycje
Sob Sie 10, 2019 12:03 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Agnese Tarbeck napisał:

Jeśli chodzi o mechanikę, ta walka na kopie jest jej idealnym sprawdzianem. I widzimy już, że coś nie gra (i mniej więcej co) dlatego zmiany oczywiście nastąpią. Dziękuję za Wasze sugestie, rozważę je i najprawdopodobniej będą miały swoje odzwierciedlenie w nadchodzących aktualizacjach. Żeby było fair, pierwszą rundę dokończymy wszyscy na takich samych zasadach.

Starcie na kopie (część konna) jak najbardziej na starych zasadach, ale kiedy dochodzimy do sytuacji, w której konieczna jest dalsza walka na miecze (duo Aenys&Arys) byłoby dobrze wprowadzić tę aktualizację jak najszybciej, póki tylko Gwardziści są na tym etapie szranków. Ani ja, ani autorka Arysa nie mamy nic przeciwko tej korekcie, bo po kilkunastu postach obrażenia naszych panów wciąż są znikome i nic nie wskazuje na to, żeby którykolwiek z nich miał prędko paść. Pytania i propozycje - Page 5 3590156391


Agnese Tarbeck napisał:

Lucerys, zbliżając się do 40 MG będzie zaznaczał w postach stan zdrowia i niestety tak, po spadku poniżej tej wartości będzie istniała możliwość napisania ostatniego postu przed utratą przytomności.

Tutaj warto zainspirować się walką Brienne i Lorasa; w grę niekoniecznie powinna wchodzić utrata przytomności, ale niezdolność do dalszego starcia. Cios może być na tyle silny, by uniesienie oręża i stanięcie do dalszej walki zwyczajnie nie będzie możliwe, a jednocześnie oszczędzi wynoszenia rycerza za nogi z pola turniejowego. Ale to akurat kwestia interpretacji MG i też chęci gracza do odpowiednich reakcji.
Re: Pytania i propozycje
Nie Sie 11, 2019 9:19 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Agnese Tarbeck napisał:
Joy, uprzedził mnie już Willem, ale sprawa wygląda właśnie tak, na Chrome te opcje śmigają bez problemu.

Właściwie, to jesteście jedynym forum na tym serwerze, z którym na innych przeglądarkach jest taki problem. Przynajmniej ja nie widziałam nigdzie czegoś takiego. Nie ma też odnośników do działów w tematach, co utrudnia poruszanie się po forum. Wczoraj czytałam, że pochrzaniło się też z wyświetlaniem avatarów. Macie coś narąbane w kodach, poucinane lub pogubione (albo zwyczajnie źle wklejone) i to pewnie można jakoś w miarę szybko naprawić zamiast proponować każdemu zmianę przeglądarki : o


Jeśli chodzi o walki na kopie - naprawdę będą jeszcze kolejne rundy wygranych z wygranymi aż zostanie jeden? Bo przyznam, że to już trochę męczące Pytania i propozycje - Page 5 3590156391
Re: Pytania i propozycje
Nie Sie 11, 2019 10:06 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia co się pochrzaniło w kodach, bo w templates ani css nikt nie grzebał od dość dawna, ale faktycznie z avatarami dzieje się coś niedobrego i przyjrzę się temu problemowi w nadchodzących dniach. Chyba, że ktoś zna rozwiązanie od ręki, to będę zobowiązana ;)

A co do walki, jeśli widzisz jakiś szybszy sposób to pisz śmiało, bo na razie taki wydaje się nam jedynym względnie sprawiedliwym.
Re: Pytania i propozycje
Pon Sie 12, 2019 7:05 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Ja proponuję, żeby może wystartować wszystkie wydarzenia eventowe za jednym zamachem - to nam może oszczędzić trochę czasu. :)
Re: Pytania i propozycje
Pon Sie 12, 2019 9:07 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Aaron Manderly napisał:
Ja proponuję, żeby może wystartować wszystkie wydarzenia eventowe za jednym zamachem - to nam może oszczędzić trochę czasu. :)

To nie jest dobry pomysł, nie tylko ze względu na MG, ale też i użytkowników. Niektórzy są zapisani na więcej niż jedną czy dwie konkurencje, zdarza się, że na wszystkie i byłoby to niemożliwe, żeby odpisywać wszędzie w miarę regularnie (i mieć jeszcze z tego przyjemność, a nie poczucie obowiązku). Nie ma mowy, żeby na przykład mi doszło ot tak w jednej chwili pięć sesji Pytania i propozycje - Page 5 3590156391
Re: Pytania i propozycje
Pon Sie 12, 2019 1:30 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Plus te wydarzenia są rozplanowane na kolejne fabularne dni, więc tak trochę nie pasuje wrzucenie wszystkiego naraz :)
Re: Pytania i propozycje
Pon Sie 12, 2019 6:00 pm Re: Pytania i propozycje
Tiengnan Greyjoy
Tiengnan Greyjoy
208
can you tell me the way the story ends?
osiemnaście dni imienia
Delegat Lorda Greyjoya
Królewska Przystań
Żelazne Wyspy
https://fortherealm.forumpolish.com/t241-tiengnan-greyjoy#825
Szybka propozycja, aby dodać w retrospekcjach subforum na zakończone retrospekcje? Dla porządku?
Re: Pytania i propozycje
Wto Sie 13, 2019 9:05 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Prudence Mormont napisał:
Dopisanie punktów Aaron mi jęzczy, że punkty z łucznictwa nie są potrzebne - nie wiedziałam, że spostrzegawczość odpowiada za te skille, prosiłabym o dopisanie mi w kp 10 pkt do spostrzegawczości, 10 do siły i 5 charyzmy, a w usunięcie tego nieszczęsnego łucznictwa.

Podbiję post Prudence z Zamówień: czy do łucznictwa będzie liczyć się w takim razie wyłącznie spostrzegawczość czy jeszcze jakaś umiejka (siła, zręczność)?
Re: Pytania i propozycje
Wto Sie 13, 2019 5:09 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Mam pytanie w kwestii liczenia punktów na turnieju, bo los sobie ze mnie okrutnie kpi :<.
Jeżeli suma ataku i obrony różni się o jedne oczko, to jak to rozpatrujemy? Pytam w kontekście poprzedniej zasady:
"Jeśli różnica pomiędzy wynikami wynosi jedno oczko, wtedy obaj gracze otrzymują obrażenia."

I jeszcze co w przypadku remisu?
Re: Pytania i propozycje
Wto Sie 13, 2019 7:47 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Cytat :
(walka na miecze, na kopie, łucznictwo, kusznictwo itd) i dlatego to punkty ze spostrzegawczości będą się wliczać w konkursie.


To po co mi te punkty w takim razie jak nie do strzelania do celu? W takim razie, skoro nie mają znaczenia, to wypadałoby mieć to liczone jako spostrzegawczość na czas turnieju 🤷


Anyway, jeżeli ma to tak zostać to u mnie też musi wejść zmiana, bo ja tego łucznictwa mam w XXXX




Re: Pytania i propozycje
Pią Sie 16, 2019 4:47 pm Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Czytałam mechanikę walk oraz przykładowe posty użytkowników, którzy się ze sobą spierali, stąd moje pytanie... Wiadomo, jak będzie wyglądać system walk polowych? Większe bitwy, potyczki dla więcej niż 1-2 osób? To dla mnie ważne z punktu widzenia rozwoju postaci (Drust jest strategiem, więc naturalne było wydać sporo punków na rzecz logiki), nie chcę zepsuć sobie statystyk na starcie. Co będzie się liczyć dla dowódcy wojsk, stratega?

Edit. Drugie pytanie... Czy po osiągnięciu 31 lat postać dostaje brakujące 100 PG?


Ostatnio zmieniony przez Drust Manderly dnia Sob Sie 17, 2019 10:48 am, w całości zmieniany 2 razy
Re: Pytania i propozycje
Sob Sie 17, 2019 10:33 am Re: Pytania i propozycje
Gość
avatar
Gość
Ja wiem, że chcecie zachować pewnego rodzaju klimat i tak dalej ale... Może pozwolić graczom na tworzenie tematów samodzielnie by was odciążyć? Możecie przecież z panelu admina zmienić potem autora, jeżeli chodzi o jakiegoś rodzaju jednolitość. To nie tak wielki problem w końcu, a jednak gracze mieliby większe pole do popisu.
Re: Pytania i propozycje
Sponsored content

Skocz do: