Widzisz usterkę w kodzie i wiesz, jak można go ulepszyć? Nie masz pewności, jak rozumieć jakąś fabularną kwestię? Nie bój się zapytać, postaramy się odpowiedzieć możliwie szybko i wnikliwie.
Chętnie przyjmiemy pomoc od osób, które fascynują się klimatem książek G. Martina i miałyby ochotę dodać coś od siebie do fabularnych opisów świata przedstawionego lub mają pomysł na ciekawą modyfikację mechaniki.
1. Jak wygląda sytuacja z posiadaniem własnego statku? Czy jest to możliwość bardziej fabularna czy wymagane jest zdobycie odpowiedniej ilości PG i wykupienie go? Podobnie z ewentualną załogą.
1. Jak wygląda sytuacja z posiadaniem własnego statku? Czy jest to możliwość bardziej fabularna czy wymagane jest zdobycie odpowiedniej ilości PG i wykupienie go? Podobnie z ewentualną załogą.
Postać może założyć, że posiada statek razem z załogą i opisywać to w postach, lecz bez wykupienia go za Punkty Gry nie można darmowo podróżować oraz w razie bitew morskich nie będą się doliczać żadne bonusy do rzutów kością.
Jynesse Tully napisał:
Czy do sklepiku MG można dorzucić trochę babskich bibelotów? proponuję:
- zestaw do szydełkowania - instrument muzyczny (harfa / skrzypce / lutnia) - pachnidła z Essos (troszkę do charyzmy!)
Meraud Dayne napisał:
Jynesse Tully napisał:
Czy do sklepiku MG można dorzucić trochę babskich bibelotów? proponuję:
- zestaw do szydełkowania - instrument muzyczny (harfa / skrzypce / lutnia) - pachnidła z Essos (troszkę do charyzmy!)
To jeszcze podbiję z: - akcesoriami do włosów; - malowidła - zielnik
Oraz też może coś dla tych podróżnych? W końcu mieścić się gdzieś musi, a i jakoś strawę muszą przygotować
Można dorzucić i zajmiemy się tym w weekend, dziękujemy za propozycje <3 Oczywiście możecie założyć, że posiadacie w swoich ekwipunkach takie rzeczy, te ze sklepiku MG służą tylko posiadaniu dodatkowych bonusów.
Varian Bar Emmon napisał:
Czy można stracić przedmioty za które płacimy PG?
Można, poprzez przegraną w karty, kradzież, zagubienie, zniszczenie itd. Większość z tych zdarzeń będzie oczywiście kontrolowana przez MG, chociaż z własnej woli także można oczywiście "pozbyć się" jakiejś rzeczy. Choć nie polecamy tego robić xD
Można też przekazać zakupioną rzecz innej postaci, wtedy bonusy przechodzą na nią. Uprzedzając pytania - zasady odnośnie przekazywania ekwipunku zostaną opisane w weekendowej aktualizacji.
No to jeszcze tylko chcę się zapytać czy mogę pomóc jako Namiestnik Forum. Dodawać miejsca, tworzyć losowe wydarzenia czy prowadzić przygody ludziom co nie mają pomysłu co zrobić. Niby PW wysłałem, ale lepiej też wykazać chęci publicznie.
@Admin@Mistrz Gry Proponuję wgrać skrypt na zapisywanie postów w okienku edytora. Właśnie zamknęłam sobie zakładkę w przeglądarce i opisy lokacji rozpłynęły się w nicości Skrypt mogę podesłać na pw jeśli chcecie
To ja mam trzy pytanka: 1. Mam książkę o życiu w średniowiecznym zamku, która była jedną z podstaw dla Martina. Chciałabym wg. niej opisać dla forum jak wyglądało życie chłopa, polowania, jak wyglądał dzień w zamku i jakie są obowiązki lady. Mogłabym to zrobić, bylibyście zainteresowani? 2. Jak wyglądają śluby Żelaznych Ludzi? 3. Jak wyglądają śluby jeśli narzeczeni są różnej wiary?
Jeżeli jest gracz który informuje nas o poczynaniach ludzi z innego dworu to czy i tak musimy zapłacić za nich w rozliczeniu? Jeżeli jesteśmy z zawodu dziedzicem dworu albo damą na dworze to w jaki sposób zdobywamy punkty gry? Czy jest jakiś sposób by wykonywać ten "zawód"?
Detektyw Willem Sherlock Holmes Reyne odkrył, że w profilu brakuje nam, zwykłym zjadaczom chleba, okienka do wpisania wizerunku. A adminy majo i się nie dzielo!
@Admin@Mistrz Gry Proponuję wgrać skrypt na zapisywanie postów w okienku edytora. Właśnie zamknęłam sobie zakładkę w przeglądarce i opisy lokacji rozpłynęły się w nicości Skrypt mogę podesłać na pw jeśli chcecie
To byłaby bardzo przydatna rzecz, jeśli posiadasz takowy i masz chęć się podzielić, będziemy wdzięczne!
Tiengnan Greyjoy napisał:
To ja mam trzy pytanka: 1. Mam książkę o życiu w średniowiecznym zamku, która była jedną z podstaw dla Martina. Chciałabym wg. niej opisać dla forum jak wyglądało życie chłopa, polowania, jak wyglądał dzień w zamku i jakie są obowiązki lady. Mogłabym to zrobić, bylibyście zainteresowani? 2. Jak wyglądają śluby Żelaznych Ludzi? 3. Jak wyglądają śluby jeśli narzeczeni są różnej wiary?
Na podstawie J. i F. Geis "Życie w średniowiecznym zamku"
Jesteś błyskawiczna, dziękujemy! Na pewno to wykorzystamy w najbliższej przyszłości, bo zbliża się przecież jubileusz, a w nim także polowanie.
2. Śluby Żelaznych nie były chyba nigdzie opisane, ale jeśli zależy Ci na ujednoliceniu tego to możemy się postarać o sklejenie opisu w najbliższy weekend. Coś mi podpowiada, że zainspirujemy się trochę wikingami xD 3. W serialu zawsze wtedy "wygrywała" Wiara Siedmiu, ale myślę, że to zależy od małżonków, tzn gracze mogą zadecydować który wolą lub, jeśli chcą, mogą poprowadzić połączoną uroczystość.
Michael Oakheart napisał:
Chciałbym zapytać o przybliżony czas realny co do Turnieju w Królewskiej Przystani?
W ten weekend pojawi się już zapowiedź z oficjalnymi zapisami na poszczególne konkurencje. Uczta powitalna najpewniej rozpocznie się po 19.07, a pierwsze zmagania tydzień lub półtora później.
Wynafrei Tully napisał:
Dwa pytania:
Jeżeli jest gracz który informuje nas o poczynaniach ludzi z innego dworu to czy i tak musimy zapłacić za nich w rozliczeniu? Jeżeli jesteśmy z zawodu dziedzicem dworu albo damą na dworze to w jaki sposób zdobywamy punkty gry? Czy jest jakiś sposób by wykonywać ten "zawód"?
1. Nie musicie, ale należy pamiętać, że gracz może przekazać tylko tę wiedzę, którą posiadł fabularnie, a nie dlatego, że wyczytał ją z czyjejś karty/relacji czy ujawniono mu to w PW. 2. Dziedzic zazwyczaj ma jakieś zajęcie, może posiedzieć w księgach i sprawdzić rachunki z ostatniego księżyca, wizytować u chorążych itd, a dama może towarzyszyć swojej księżnej/lady w jakiejś przygodzie albo wypełnić jakieś jej polecenie. Nie chcemy zabijać Waszej kreatywności, w razie wątpliwości z konkretnym pomysłem można pisać na PW przed opublikowaniem posta.
Willem Reyne napisał:
Detektyw Willem Sherlock Holmes Reyne odkrył, że w profilu brakuje nam, zwykłym zjadaczom chleba, okienka do wpisania wizerunku. A adminy majo i się nie dzielo!
Bardzo mocno proszę o: - https://fortherealm.forumpolish.com/t29-kto-zagra#536 Możliwość edycji postów w tym temacie? Wiem, że niby mogę cytować i dodawać kolejne posty, ale wydaje mi się że będzie sprawniej, gdy po prostu zaznaczę "nieaktualne", dzięki temat nie będzie przepełniony nieaktualnymi ogłoszeniami (bo będziecie wiedzieli co już można usunąć) czy też spamem związany z aktualizacjami. - Wyjustowanie tekstu w postach -o ile w kodach wszystko gra i buczy, to w postach tego brakuje. I ze względów czysto estetycznych i ze względu na czytelność dłuższych tekstów.
Mam kilka pewnie nienajmądrzejszych pytań ale potrzebnych mi przy tworzeniu tej postaci! 1) Vhagar jest do zdobycia fabularnie – to znaczy przy okazji jakiegoś dużego eventu, czy jest to bardziej personalna sprawa którą należy omówić z administracją? 2) Jeśli zdecydowałabym się nie mieć smoka na początku, to czy i tak mogę wrzucić (rozsądną ilość) trochę punktów do umiejętności smoczy jeździec, jako że postać jednak wychowała się przy smokach i napewno ma z nimi większą stycznoś niż przeciętny Kowalski? 3) Czy jeśli zamiast tego zdecydowałabym się brać na start miecz z valyriańskiej stali, może to być Mroczna Siostra, zakładając, że jestem Targiem? 4) Czy po zadowalającym wyjaśnieniu tego w karcie, postać może wierzyć w Boga o Wielu Twarzach?
1. Jaka jest w praktyce roznica w zeglarstwie na poziomie np Zeglartswo 50, 80 i 100?
Właśnie ja tak w sumie się podepnę pod to, bo naprawdę przydałaby się górna granica, dotycząca statystyk postaci. Obecnie można zauważyć, że nowe karty prześcigają te stary. Gdy ja pisałam KP - 50 w jakiejś statystyce oznaczało dużo, obecnie gracze wychodzą już ponad 100 i te liczby wciąż rosną i wciąż poszerzamy nieskończoność. Nie wiem jak macie zamiar rozwiązać to mechanicznie, ale wydaje mi się, że ograniczenie liczby do 60-90 (ewentualnie w trakcie rozgrywki można byłoby poszerzyć) ułatwi rzuty kością i ich ocenianie (bo nie będzie tak wielkiej rozbieżności między postaciami). Poza tym własnie przydałaby się taka tabelka, która określałaby stopień zaawansowania np. 1-20 - słabeusz, 21-30... - a w tym momencie ciężko to przecież zrobić skoro skala cały czas się rozciąga. No i warto wspomnieć o tym, że z racji na to, że nowe kary wrzucają coraz więcej do danych statystyk użytkownicy, którzy wstawili karty wcześniej są nieco "poszkodowani", bo wydawało im się, że mają specjalizację w danej dziedzinie, bo wrzucili tam dużo statystyk - tymczasem pojawiają się kolejne karty i coraz to większe liczby w danych kategoriach, które sprawiają że wychodzi jednak na to, że jednak to jednak nie specjalizacja, a bycie proporcjonalnie cienkim w stosunku do innych. Jak najbardziej szanuje to, że nie chciałyście komplikować mechaniki, ale czasami zbyt proste rozwiązania rodzą skomplikowane efekty. I tak jest w tym wypadku. Dlatego też mam nadzieję, że zastanowicie się nad tym i wprowadzicie zmiany. W końcu forum jest młodziutkie i wszystko jeszcze przed nami, nie jest wcale na to za późno
1. Jaka jest w praktyce roznica w zeglarstwie na poziomie np Zeglartswo 50, 80 i 100?
Właśnie ja tak w sumie się podepnę pod to, bo naprawdę przydałaby się górna granica, dotycząca statystyk postaci. Obecnie można zauważyć, że nowe karty prześcigają te stary. Gdy ja pisałam KP - 50 w jakiejś statystyce oznaczało dużo, obecnie gracze wychodzą już ponad 100 i te liczby wciąż rosną i wciąż poszerzamy nieskończoność. Nie wiem jak macie zamiar rozwiązać to mechanicznie, ale wydaje mi się, że ograniczenie liczby do 60-90 (ewentualnie w trakcie rozgrywki można byłoby poszerzyć) ułatwi rzuty kością i ich ocenianie (bo nie będzie tak wielkiej rozbieżności między postaciami). Poza tym własnie przydałaby się taka tabelka, która określałaby stopień zaawansowania np. 1-20 - słabeusz, 21-30... - a w tym momencie ciężko to przecież zrobić skoro skala cały czas się rozciąga. No i warto wspomnieć o tym, że z racji na to, że nowe kary wrzucają coraz więcej do danych statystyk użytkownicy, którzy wstawili karty wcześniej są nieco "poszkodowani", bo wydawało im się, że mają specjalizację w danej dziedzinie, bo wrzucili tam dużo statystyk - tymczasem pojawiają się kolejne karty i coraz to większe liczby w danych kategoriach, które sprawiają że wychodzi jednak na to, że jednak to jednak nie specjalizacja, a bycie proporcjonalnie cienkim w stosunku do innych. Jak najbardziej szanuje to, że nie chciałyście komplikować mechaniki, ale czasami zbyt proste rozwiązania rodzą skomplikowane efekty. I tak jest w tym wypadku. Dlatego też mam nadzieję, że zastanowicie się nad tym i wprowadzicie zmiany. W końcu forum jest młodziutkie i wszystko jeszcze przed nami, nie jest wcale na to za późno
Podbijam kwestię poruszoną przez Lucka, dziś na czacie odbyła się mocno konstruktywna dyskusja odnoście ilości PU przydzielanych na etapie tworzenia karty oraz poziomów umiejętności. Były za i przeciw, były kwestie mocniej lub mniej palące, ale większość biorących udział w dyspucie użytkowników zgodziła się do dwóch rzeczy, o których Lucerys wspomina powyżej a pod którymi podpisuję się rękami, nogami i krwią między innymi ja
Proponujemy, żeby jeszcze przed fabularnym turniejem wprowadzić ograniczenia w ilości punktów umiejętności, jakie można przydzielić podczas tworzenia Karty Postaci do jednej umiejki. Najczęściej pojawiające się propozycje to max. 60-70 lub 100 PU przypisanych do jednej umiejętności w KP. Na fabule będzie naturalnie dalsza możliwość ich rozwijania poprzez wykupowanie ze sklepiku i jednoczesne poprawianie jej w rozgrywce fabularnej. Takie wyjście wiązałoby się jednak z poprawią już zaakceptowanych KP, gdzie do jednej umiejki przypasowano więcej, niż świeżo dodany limit - chcę jednak zaznaczyć, że jeśli od jednej, zbyt wysoko wywindowanej umiejętności dana postać odejmie punkty, będzie je mogła naturalnie dopisać do innej umiejki :) Gdyby nastała taka potrzeba i stare karty zostałyby otworzone, aby je poprawić, mogę zająć się pilnowaniem, czy świeżo pozmieniane PU mają taką sumę, jaką powinny mieć i czy nie przekraczają limitu.
Opisanie skali Punktów Umiejętności; dość często pojawiały się pytania, czy 10 PU w języku valyriańskim to dużo czy mało. Skala byłaby lepszym punktem orientacyjnym choćby przy korzystaniu z umiejętności w fabule, a i ich rozdzielanie w KP nie odbywałoby się na przysłowiowego czuja